Sista titten och muffins på det..

Idag har vi tagit det lugnt för första gången den här veckan, legat kvar länge i sängen och myst. Sen tagit skönt och sprattligt bad, och en lugn promenad med Rataxes så somnade C i vagnen, så skönt för honom, längsta sammanhängande sömnen vid den tiden på dagen den här veckan. Han har lyckats blivit väckt varenda gång innan av olika anledningar och så har han inte lyckats somna om =/ Han är mycket känsligare för ljud nu när han sover.
Så jag hann hem och slänga i mig lite lunch och sen skulle vi titta på det sista dagiset som var av största intresse, och han sov bara vidare under tiden. Sen gick vi, jag&Cornelius, Maria&Line och Sigrid&Solbritt till Muffinsfabriken och fikade en sväng, och han sov vidare då med så då fick han stå utanför (man får ju inte ta med vagnen in dit heller för den delen, men så sover han ju rätt skönt ute också). Men borde kanske skaffa nån typ av babyvakt till såna tillfällen, för han hade vaknat där ute utan att jag upptäckt det och det känns ju lite jobbigt om de hinner bli ledsna. Jag trodde att jag skulle se om han sparkade i vagnen , men det gjorde han tydligen inte den här gången =/ Men han blev glad snabbt igen när han fick komma upp och in, vi stanna en stund,mamsen fika saffransmuffins & soyalatte och Cornelius fick smaka av Lines potatis & palsternacka så snällt, men sen bar det av hemåt.

Dagiset upplevde jag som det bästa jag sett här i området, så det kommer hamna som första val. Men man ska nog ha bra tur om det är det vi får när det är dags ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0