Dagens ämne: Mat...

Känns som vi har provat det mesta åt Cornelius men inget är jätteintressant.=(
Kanske inte vore någon större grej om det inte var för att han planat ut på sin vikt o längd kurva, känns inget bra alls=*(

Har dock lite dåligt samvete för att jag lät det gå så länge mellan vägningarna, men han har ju gått upp som ska tidigare så jag har inte varit så orolig. Och skyller lite på min bvc-sköterska som inte "tyckt" att vi ska ses oftare, ska förresten byta henne, blev så sur nu sist så nu får det räcka! Var och vaccinerade honom i onsdags och förra gången var hon tvungen att sticka honom TRE gånger för att första dosen inte gick i ordentligt för han spände sig. Han blev helt hysteriskt ledsen vid första sticket så ni kan ju tänka hur jobbigt det var vid de andra två! usch usch! =*( Inget roligt!
Och ändå så blev mer eller mindre utslängda nästan på en gång efteråt utan att ens fått klä på honom, utan det fick vi göra i väntrummet! Så sur jag blev men tyckte mest synd om plutten som blivit stucken och hade ont också.
Så till den här gången hoppades jag att det vi skulle få lite mer tid, men icke, samma visa igen fast jag hade pratat innan om hur jobbigt vi upplevde det förra gången, den här gången hade även Johan tagit semester för att följa med iallafall men ändå! PLUS att det känns som hon inte alls lyssnar på vad man har och säga. Tog upp det här med gröt, för när jag har tittat på innehållsförteckningar så ser de ut som att det skiljer nästan inget alls på tex. mild havregröt mot mild havrevälling, och undrade om jag inte lika gärna kunde ge välling istället för gröten eller späda ut gröten (har smakat själv och det smakar precis som välling) och ge som välling om det är så att han inte är så glad i grötkonsistensen. Då säger hon att näringsmässigt så är det samma men att man inte ska ge välling förrän vid sex månader(om drygt 2 veckor i Cornelius fall) och att då ska man ge ersättning om man behöver något extra. Och visst kan jag köpa det, men hon tyckte å andra sidan att det var bra att jag börjat med gröt?! Fattar ingenting, till saken hör också att han har inte tagit ersättning de senaste gånger vi givit det, det var därför jag undrade om vällingen kan ersätta gröten! För visst gröten äter han men det är ju verkligen inga mängder han får i sig som jag tror gör någon direkt skillnad=/
Å jag blir så trött på "paragrafryttare", kan hon inte säga istället att det är bättre än ingenting eftersom han verkar behöva något mera! Jaja, vi ska iväg på sex månaders läkarbesöket 16 December sen så byter vi! grr..

Kommentarer
Postat av: jessica jonsvreten

maten får man ettra sig me, vare sig de är välling, gröt eller ersättning. bara kämpa på så ger de sig. kan ha i lite pure, banan el nåt i gröten så kanske de blir mer intressant. börja med välling om du vill. du känner ditt barn bättre än bvc tanten! men sluta inte me gröten de är ett smidigt mål. bara lite tips. hoppas allt går bra me bytet osv! kram

2009-12-04 @ 21:31:25
Postat av: Anonym

ush, vilken korkad bvc tant du har,klart du ska byta! hoppas det blir bättre då!

kram, Kajsa

2009-12-06 @ 16:03:51
Postat av: Emma

Ja Jessica skam den som ger sig, nu verkar gröten funka! Hugger efter skeden, riktigt kul och se!

Tack jag hoppas också bytet blir till det bättre! Kram till dig!



Ja Kajsa riktigt dum måste jag säga, tur att man kan byta. Tänkte ta Gröndal och så blir det ju lite smidigare ta sig också tycker jag. Kram till sig med!

2009-12-07 @ 17:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0