MarsMåndag.

Ja helgen har gått. Man hann inte med den här gången heller. Plutten har hostat och rosslat och snoret har runnit, men trots detta har humöret varit ganska högt i topp iallafall, min tappre gosse! Hos fabror doktorn så konstaterades  det att det var något typ av virus, man vad vet vi inte =( Så då vet vi ju inte om det är smittsamma RS-viruset eller bara ett kraftigt förkylningsvirus. Tydligen kollar de inte det om man inte läggs in på sjukhus. Jaja, huvudsaken är att han blir bra snart så vi kan börja umgås med folk igen! Och träffa baby Molly IRL! Hos fabror doktorn togs det också ett blodprov för att se att det inte var någon bakterinfektion(vilket det ju inte var), och han var så duktig! Blev inte ledsen alls! Och fick sitt första klistermärke för att han var så duktig..haha det kan han ju verkligen uppskatta vid drygt 8 månaders ålder;)

Helgen har vi inte gjort något spec. alls , men jag har tvättat nere i tvättstugan i tre timmar och över 7 maskiner har körts och trots det har vi tvätt kvar! Kan ni förstå?! Inte jag! (ja mycket beror ju förstås på att man inte kan tvätta vissa saker med varandra men ändå!) Tittat på film, varit en sväng till gallerian, och sen har jag iof. bakat 2 sorters chocolate chip cookies och sen har jag lagat Boeuf Bourgignon.

Plutten har utvecklats en massa de här senaste dagarna, han kryper bakåt och nästan framåt, mycket mer rörlig, drar sig upp på knä till stående. Och GÅR längs möbler numera! Ja tycker att han är rätt stadig ändå men han tror ju han kan stå själv, lite kaxigt står han och håller  i sig med bara en hand i soffan. Funkar en stund tills han glömmer bort vad han gör och vinglar till och faller, ja i min famn för jag låter ju inte honom ställa sig själv såklart ;) OCH sist men inte minst han har börjat snacka mycket mera nu! Bapaba ba ba ba bapaba.. hörs det. Ibland låter det faktiskt som han säger pappa! Och han sa faktiskt även lite nama nana ja nånting åt det hållet.. här går det undan! =)

Min duktiga duktiga prins =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0