Fooled by Ikea..

Nu måste vi lämna tillbaka Cornelius matstol till Ikea, för de har gått ut sagt på hemsidan att : "Snäpplåsen som låser fast barnstolsätet vid barnstolsramen kan gå sönder, vilket gör att barnstolsätet kan falla genom ramen. Barn kan skada sig om de faller igenom och lösa snäpplås kan utgöra en kvävningsrisk"! Usch usch, tur att det inte hänt oss, men det har dock spruckit i plasten i sitsen så kvalitén är ju inte bra! Konstigt att de inte har haft mer koll på hållbarheten på plasten i sitsen när resten av stolen känns så stadig och robust. Gillade verkligen designen på den så jag hoppas att det kommer igen med en bättre och hållbara sits, men det lär de väl inte göra. Så nu får vi köpa den gamla trotjänare som varenda unge under tjugo(?) suttit i. Fördelen med den är ju att den är lättare att ställa undan och den har större bricka.

Kommentarer
Postat av: Anna

Menar du den där vita i plast med stålrörsben och en plastbricka man kan köpa till? Jakob fick en fin i trä av gammelmormor när han döptes och mamma hade den där vita. Men när jag insåg hur praktisk den vita var så bytte vi. Den är bara att ställa in i duchen om den blir för kladdig =) Nu är ju mina barn stora men jag har faktiskt kvar den. Det kommer ju folk med småttingar ibland och då är det så enkelt att bara plocka fram =) Kanske inte världens snyggaste stol men ändå.

2010-01-05 @ 22:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0