Good Looking Mama..

Idag har vi varit på en liten föreställning på Bio Rio i Hornstull, som handlade om mammarollen och om myter och så var det lite sång och dans. Kan säga att jag hade nog inte jättehöga förväntningar men hade klart väntat mig mer än det där. Alldeles för bittert och för tunt innehåll, hade nog trott på fler skratt=( För 150 kr(!) och visst det ingick brunch i form av en juice och en liten wrap och kaffe , men nä detta var ingen höjdare tyvärr!
Cornelius sköttes sig bra, men skulle ha sovit då egentligen och vägrade somna på promenaden hem också, så det har inte blivit mycket sömn för honom idag tyvärr. Fick till slut slänga ner han i babybjörnen och typ tre minuter senare sov han, kom hem och tog ut snoken på en kisserunda, men aj aj vad trött man blir av att bära runt han i bärselen nu. Helt slut i axlarna nu! Usch usch, måste komma iväg och få ryggen fixad hos någon naprapat eller nåt..
Cornelius börjar bli stadigare och stadigare att sitta nu, snart kan han nog sitta helt själv utan stöd, ja han kan det nästan nu en liten stund. Funderar på om jag måste byta till sittdelen snart till vagnen för han verkar ju inte vilja ligga ner där och sova nu de senaste dagarna.. hm, problemet är ju bara det att vår sittdel inte går att fälla helt i liggläge, så frågan är om det är för tidigt då? Ja ett tag till väntar vi nog..

Kommentarer
Postat av: Joanne

Hej

Klart man får fråga varför.

Orsaken är lite olika.

Delvis är det så att både jag och min syster fick hål i öronen innan vi var året fyllda och är väldigt glada över det, vilket vi även var under hela vår uppväxt.

Jag tycker det är fint.

Sprattlarn kommer troligtvis(som de flesta andra flickor och även en del pojkar) vilja ha hål i öronen.

Risken för infektioner är mindre om de tas nu, än när hon är runt 4-6 års ålder.

Det gör inte ondare än att få vaccinations sprutor enligt egen erfarenhet (och de flesta föräldrar vaccinerar sina barn utan att bry sig om hur ont det gör på barnen).

Så jag ser helt enkelt bara fördelar i att ta dem tidigt snarare än att vänta tills hon är påpass gammal att hon är där och pillar med smutsiga händer.

Det läker dessutom snabbare när hon är i denna åldern än senare just för att hon inte kommer vara där och pilla.

Risken för allergier är nästintill minimal sålänge man inte använder nickel i öronen.

Vilket jag anser att bara klantiga och/eller okunniga människor gör.

Här kommer det vara titan eller äkta (och då menar jag äkta) guld som hamnar i hennes öron.



Snygg blogg har du får jag säga!

=)

2009-12-08 @ 23:53:10
URL: http://sprattlarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0