Promenad och morotskaka

Har haft lite ont i halsen här i ett par dagar och vi har hållit oss mest inne. Men igår så fick jag ett erbjudande att hänga med på en promenad med M & L  och en till i hennes mammagrupp runt Årstaviken en sväng, så jag tänkte att det kan nog vara bra för oss att komma ut lite nu. Vi tog oss över Liljeholmsbron till Tantolunden och sen upp på Årstabron hem igen, hamna uppe på sjövikshöjden och så blev vi hembjudna till M på kaffe o Morotskaka! Alla tre barnen hade somnat sött i sina vagnar, så de fick sova vidare på deras altan.
En fika senare så vakna barnen efter varandra och var sugna på eget "fika", lite kalla om nosen hade de blivit och jag  känner mig inte helt tillfreds att låta honom sova vidare ute utan mig. Man springer fram och tillbaka och checkar, är han vaken nu.. eller nu.. eller rörde han på sig nu??? Så håller det på tills man ser att nä nu är han nog vaken, ja iallafall de två gånger jag gjort det ;) Jaja, man kanske lär sig att inte vara såå hönsig en dag, men just nu är jag det med stort H. Skulle kunnat skaffa ett andningslarm till honom också, fast jag vet att det skulle bara skapa ännu mera oro hos mig tror jag, skulle nog inte lita på att det fungerade som det skulle. =P

Efter allt fikande och pratande om ditter i datt, ja det handlar ju mest om barnen eller om prylar kring barnen. Men det är trevligt med olika sorts vänner som man kan dela olika saker med. Så tog vi oss hem igen iallafall i höstmörkret, ja nu har det verkligen kommit till oss, mörkret, kryper närmare och närmare. Men det kan vara väldigt mysigt också, att få tända värmeljus och dricka te och kolla på nån bra film...

Idag ska vi se om vi ska ta oss till gallerian, kika om man kan hitta något fint till mig själv kanske för en gång skull. Var ett bra tag sen! Och kanske hobbyfärger att måla om lekbågen på babysittern, de är ju lite slitna så det kan vara kul att förnya dem med nåt helt annat!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0