Lördagen.

Igår var jag på symässan och det var hur kul som helst att springa omkring och titta på alla prylar. Ville ha allt! Fantastiska tyger och garner och alla prylar som hör till. Mönster till att virka amigurumi's (= små virkade djur&andra söta figurer), fanns som färdiga påsar med allt du behöver från mönster till garn&stoppning(ville ha alla!). Till slut inhandlade jag ett mönster till kaninen Mats . =)
Gick runt länge för att hitta några fina garner till bra pris, hittade superfina ekologiska garner i gräddvitt,  en mjuk blåfärg & samma i rosa,dock inte så värst billiga =/. Jenny min vän inhandlade samma garner fast i brunt&grönt, så kan vi låna av varandra, likaså mönster, där köpte hon sköldpaddan .
Köpte även ett annat garn som var mera silkigt och i soft grönfärg gjort på  45% mullbärssilke 55% super soft merinoull(inte det billigaste heller=/ ), av detta tänkte jag sticka en mössa till mig själv på mina nya rundstickor! =) Bestämde mig också tillslut för ett par superfina trikåtyger som jag ska sy byxor till Cornelius och kanske någon dreggellapp. Tog deras adress till deras sajt för att kunna beställa mera sedan. =)




Mina nya garner Början på min kanin Trikåtygerna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0