Ibland så spelar det ingen roll..



Idag har vi(läs Cornelius, ja till slut jag också iof.;) gnällt och gnällt och så har vi gnällt lite till. Borde trycka in öronproppar för jag tror inte det är nyttigt att höra så mycket gnäll ;) =P
Sovit har gjort i maximalt 20 min i stöten, och så himla lättväckt och så eftersom han egentligen inte sovit färdigt så är det inte mycket som duger och gör det så varar det i ungefär 20 sek. Hade ingen barnmatsburk hemma heller så jag tänkte att ja men då fixar jag lite potatis och morotspuré, men icke sa nicke! Han gör äckel päckel miner och kväljer som om jag stoppat något helt annat i hans mun! Så då provade jag att mixa bara morot, men nää, så då prova jag bara potatis men näää usch! Så mycket får man för att man anstränger sig! Han kommer ju inte bli vegetarian iallafall ..haha! Fast det hoppas jag inte heller, men det är ju bra om han ändå gillar grönsaker i lagom mängd!Nu sover han äntligen igen och hoppas det blir längre än tjugo minuter* håller tummarna*, känner att jag måste ladda min egen energi också lite..

I Tisdags var vi till öppna förskolan, eller jag det var ju mest jag som var där, han hade som vanligt den här veckan sovit dåligt på förmiddag så lagom till att vi skulle dit så somna han i vagnen! Jaja, tänkte jag, han sover nog bara en timme så hinner han nog vara med en liten stund iallafall. Viktigare att han får sova när han kan. Han sov i nästan  TRE timmar. Så nä det blidde inget sång och lek för honom den dagen.. ;)

Igår umgicks vi i min nya mammagrupp, den som jag fått hänga med på med Maria&Line. Vi gick till ett ställe här i närheten som hade crepes och kaffe på menyn, jättegoda, men lite dyrt tyckte jag. 1 crepe och kaffe 40 eller 2 crepe och kaffe 50, jag menar det kostar ju inte mycket att göra de och man blir ju inte så jätte mätt på 2 crepe. Men men.
Sen var vi hem till Sigrid&Solbritt som också bor nära oss, så fick alla barnen chansen att leka lite med varandra. Det var jättekul att se, nu har de ju blivit så pass stora att de är mera medvetna om varandra och vissa har ju blivit väldigt rörliga, kryper och ålar sig fram. De andra sitter istället ändå väldigt stadigt. Försökte ta varandra saker, för den leksaken var ju mest spännade som den andra höll i.. hihi. . så söta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0