Jag har fått sovit!


I natt var en dröm som jag hoppas fortsätter, jag har fått sova mer än 6 timmar i sträck! Cornelius har krånglat med sömnen och varit svår att lägga där han vaknar och är hysteriskt ledsen ett antal gånger varje kväll och sen vaknar han flera gånger om nätterna och har gjort så i över två, snart tre månaders tid! Kanske inget för vissa, men det har tagit knäcken på mig =(

Han somna som vanligt först vid åtta tiden, för att som vanligt vakna till liv igen efter en stund, första gången kunde jag få honom att somna om men andra gången vaknade han ordentligt, men så fick jag honom att somna om igen vid tio tiden. Så jag tänkte att det är lika bra att gå och lägga sig så man kanske får sova en stund innan han vaknar igen. Låg och läste ett tag och var inte alls trött, men tänkte att jag måste försöka sova så jag släckte. Men jag låg bara och vred och vände på mig, han vakna till tre gånger och lyckades få honom att somna om genom att ploppa in nappen. Kvart över tolv gick jag upp, för att jag verkligen inte kunde somna. Var vaken med Johan till två, hade bäddat i Cornelius rum istället för att se om jag inte kunde sova bättre där själv.(Cornelius har sin säng i vårt rum jämte vår säng).Natti natti sa jag till sambon och somna och när jag vakna av mig själv(!), var det ljust ute!Förundrad av att jag inte hört någon bebis skrika en enda gång klev jag upp för att kika vad klockan var, klockan var över nio! Går in i vårat sovrum där de båda fortfarande ligger och snusar! Hädanefter ska jag och Cornelius sova i separata sovrum om det här fortsätter funka!
/En utvilad mamma


Kommentarer
Postat av: Anna

ÅÅ va skönt för dig att få sova ut! Mina barn har faktiskt blivit störda av att sova i samma rum efter ett par månader och sov mycket bättre själva (gjorde ju jag med när man vant sig). Har ni kallt? Här är det närmare 30 minusgrader ute.. brr tur att man har ett varmt hem :)

2010-01-05 @ 22:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0